måndag 16 april 2012

En tung start

På en ny vecka


Hade kunnat legat kvar bra mycket längre i sängen när alarmet ringde kl 08 imorse. Började inte jobba förrän vid 14-tiden idag men det är jätteskönt att stiga upp i god tid o ta till vara på dagen lite. Med morgonpromenaden i sin vanliga ordning dukade jag upp till lyxfrulle.
Nybakat LCHF solrosfrölimpa med ost o kalkon samt en skål med 50/50 turkisk yoghurt/kesella lite proteinpulver vit choklad/jordgubb toppad med frysta bär o frön..
Yummie in my tummie! :)


LCHF Solrosfrölimpa

6st ägg 25g smält smör
1dl Cocosnötsmjöl
1,5msk fiberhusk
1msk bakpulver
0,5dl fibrex
1dl solrosfrön
Salt

-Vispa äggen poröst, smält smör o häll därefter i det i äggen.
-Blanda alla torra ingredienser o tillsätt detta i smeten. Rör om ordentligt o låt vila 10min.
-Blöt händerna med vatten o ta upp degen o forma till ett bröd.
-Lägg upp på en bakplåtspappersklädd plåt, strö över lite solrosfrön som topping o in i mitten av ugnen på 175grader mellan 25-30min.




Efter att magen vart nöjd o belåten o energidepån påfylld (eller??) vart det gymmets tur. Styrkepass med armar, axlar o rygg o avslutade med de 22 tyngsta minutrarna ever crosstrainen. Orkade verkligen inte de fjuttiga 8 minuterna som återstod o som jag hade förvalt, energin vart tom o mjöksyran i benen vart där för längesen. Själva passet gick väl bra men känner mig inte riktigt nöjd när inte kroppen är lika pigg som knoppen! Somnade en timme efter träningen o jag känner mig fortfarande inte helt vaken.. Sånt här kan göra mig lite smått irreterad.. ;) Men det det är bara måndag idag o träningsdag ett av fem så ska nog hitta tillbaka!


Fyra veckor har av de hundra grymma dagarna har nu passerat. En update på mina före-bilder kommer inom kort.. ><
(Har helt ärligt inte tagit dom än... Nerverna som spökar??...)


 
Har tidigare haft känningar i halsen som sedan försvunnit men nu tycker jag att jag känner av det igen men nu verkar de inte vilja lämna mig!! Hoppas det bara är inbillning då jag har en hemlängtan, som satt sig i halsen.. ;)

2 kommentarer:

  1. Brödet ser jättegott ut!! Måste jag nästan prova på att baka :)
    Ser fram emot för-efter-bilderna. Spännande!!

    SvaraRadera
  2. Kan varmt rekommenderas! Mums! Ska testa att baka på mandelmjöl nästa gång o se om det blir lika gott.. :)
    Bilderna ligger nu uppe men som du ser så är det inte så spännande! Ska ge allt nu för att det verkligen ska ge resultat o ska till o med ge faan i den där mörka chokladbiten som bruka slinka ner när suget är som värst! :D

    SvaraRadera